کتابخانه عمومی غدیر ششده

حرفه دانش شناسی

فرهنگی واطلاع رسانی lib_shesh10@yahoo.com

سامانه ملی طرح کتاب من

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴ ق.ظ

آشنایی با طرح کتاب من

توضیح:

·        سامانه کتاب من طرحی است ملی در راستای اعتلای عدالت فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور.

·        در طرح کتاب من اعضاء کتابخانه های عمومی کشور در صورت مراجعه به کتابخانه محل عضویت خود و موجود نبودن کتاب مورد نیازشان با پر کردن فرم مخصوص، کتاب مورد نیاز خود را درخواست می کنند.

·        اطلاعات کتب مورد نیاز اعضاء از طریق سامانه اینترنتی کتاب من www.booki.ir  مربوط به نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتقل می شود و پس از بررسی کتاب به آدرس کتابخانه مدنظر در اسرع وقت ارسال می گردد.

·        اعضاء به فراخور مدرک تحصیلی شان می توانند 4 تا 8 کتاب در سال درخواست دهند.

تاریخچه:

·        طرح تامین منابع کتابخانه ای به درخواست مخاطب جهت افزایش سرانه مطالعه و همچنین تکریم ارباب رجوع به صورت آزمایشی از تابستان 86 در نهاد کتابخانه های عمومی کشور کلید خورد.

·        طرح کتاب من در اردیبهشت ماه 1388 توسط رییس جمهور محترم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افتتاح شد.

·        این طرح با راه اندازی سامانه فعلی (www.booki.ir) در سال 1388 در یازده استان کشور از جمله خراسان رضوی اجرا شد و پس از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب ( اردیبهشت 1389) در سراسر کشور به اجرا درآمد.

اهداف طرح کتاب من:

·        حرکت در راستای عدالت فرهنگی.

·        جذب اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان به کتابخانه های عمومی و تامین منابع مطالعاتی آن ها.

·        مشارکت اعضای کتابخانه ها.

·        جذب تمامی افراد و اقشار به کتابخانه و تامین نیاز اطلاعاتی آنها و ترویج فرهنگ مطالعه.

توجه:فعلاً به دلیل تغییرات مدیریتی درسطح عالی نهاد وبه خاطرتسویه حساب هم ازنظرمالی باناشرین طرف قرارداد وهم تسویه حساب باتمام کتابخانه هاازنظرمنابع درخواستی دراین سامانه درخواست جدید صورت نمی پذیرد،لذاپس ازارسال تمامی منابع درخواستی کتابخانه ها دوباره درخواست جدید به عمل می آید.

 


۹۲/۱۱/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
کتابخانه عمومی غدیرششده

نظرات  (۱)

۲۰ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۱۵ علی خواجه نژادیان

با سلام و عرض ادب

با توجه به اتصال مجدد کتابخانه های استان به سامانه کتاب من امید دارم که این کتابخانه بتواند با استفاده هدفمند از این سامانه، به بهبود کیفی منابع کتابخانه ای خود پرداخته و رضایت بیش از پیش اعضا را فراهم آورد

خدا قوت

ارادتمند شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی